Recruitment

Transparante recruitment partner

Opgericht vanuit een liefde voor het vak van Plant Manager in combinatie met marktkennis in de Agri, Food & Feed, AFF Recruitment & Executive Search is uw recruitment partner voor al uw (latente) vacatures op het gebied van Operations.

New life

AFF Recruitment & Executive Search is overtuigd van het belang om open en transparant met elkaar samen te werken. Wie kent het recruitment bedrijf niet waar je nooit meer iets van hoort? Of nog erger, een partij waar je geld aanbetaald maar die nooit een geschikte kandidaat leveren? Om te zorgen dat u dit overkomt voor de belangrijke functies van Plant Manager of Operations Director stelt AFF Recruitment & Executive Search een nieuwe manier van samenwerken voor.

Bij het aangaan van de opdracht spreken we een aantal voorwaarden voor de levering van de kandidaat af die gaan over de service van het bureau. Dit kan bijvoorbeeld gaan over het aantal contact momenten tijdens de search, het aanleveren van een marketmap van kandidaten of uw gewenste manier van samenwerking. Na het invullen van de vacature krijgt u een enquete opgestuurd. Wanneer AFF Recruitment & Executive Search niet scoort boven een van te voren afgesproken aantal punten krijgt u een verrekende korting op de rekening.

Op deze manier loopt u geen risico en kan u samenwerken met een bureau als partners in de zoektocht naar een nieuwe Manager of Director Operations!

Wat wij doen voor u

AFF Recruitment & Executive Search heeft tot doel kandidaten en klanten op de meest open en transparante wijze bij te staan bij de zoektocht naar specialisten op het gebied van Operations/Plant Management en General Management binnen de voedingsmiddelen-, diervoeder- en agri-industrie in Nederland.

Wilt u meer weten over onze manier van recruitment, onze transparante werkwijze of ons bestand aan kandidaten? Neem vandaag contact op om onze kennis van de sector voor u aan het werk te zetten.

Recruitment & Headhunting proces

Het doel van AFF Recruitment & Executive Search is om u te adviseren tijdens alle fasen van een zoekopdracht. We streven ernaar altijd de verwachtingen van de klant te overtreffen door een uitmuntende selectie van kandidaten voor te stellen en een soepel en grondig wervingsproces te begeleiden, dat uit vijf fasen bestaat:

1. Bepalen van de prioriteiten

  • Analyseren van de uitdagingen die uniek zijn voor de organisatie en de positie.
  • Bepalen welke vaardigheden, kennis en capabilities nodig zijn, waarbij AFF Recruitment & Executive Search inzicht en nieuwe perspectieven biedt aan haar klanten over hun behoeften. Hierdoor kunnen we het gesprek aangaan over de huidige veronderstellingen van de cliënt en mogelijke alternatieven ideeën over het succesvol invullen van de functie.
  • Ontwikkelen van een aangepaste positie omschrijving en kandidaat specificatie, waarin de onderneming, de doelstellingen en belangrijkste uitdagingen van de positie omschreven worden, evenals de kwalificaties en competenties van de kandidaat die nodig zijn voor succes.
  • Bepalen van de prioriteiten voor de klant om het zoekproces vorm te geven

2. Bepalen van de zoekstrategie

  • Gericht onderzoek doen naar bedrijven en sectoren die werken met relevante skill-sets en kwalificaties
  • Ontwikkelen van een longlist van mogelijke kandidaten die het best gekwalificeerd zijn voor de rol voor de klant om te overwegen
  • Overleg met netwerk, online adverteren (anoniem of met bedrijfsvermelding) om kandidaten te identificeren. De kern van de aanpak van AFF Recruitment & Executive Search is het uitvoerig kwalificeren van kandidaten om een succesvolle discussie over de longlist te kunnen voeren met de klant.

3. Aantrekken en evalueren van kandidaten

  • Benaderen van potentiële kandidaten om hun belangstelling in de rol te prikkelen op basis van onze inzichten in de kandidaat en zijn/haar interesses en aspiraties om sterke kandidaten nieuwe kansen te laten overwegen.
  • Voeren van uitvoerige competentiegerichte interviews met kandidaten om bewezen vaardigheden, kennis en bekwaamheden in Operations en Management te bepalen.
  • Ontwikkelen van een korte lijst van kandidaten met de geschikte kwalificaties en interesse in de positie.

4. Presenteer de meest gekwalificeerde kandidaten voor interviews

  • Presenteren van de meest gekwalificeerde kandidaten op basis van een grondige analyse en evaluatie.
  • Bevestigen van opvattingen van de prestaties en reputatie van de kandidaten via informele externe kanalen.
  • Mogelijkheid om gebruik te maken en grondige en onafhankelijke assessments.

5. Het afronden van de search

  • Nadat de klant de geprefereerde kandidaat heeft gekozen, mogelijkheid tot uitgebreide referentie check en verwijzingen naar competenties, sterke en zwakke punten van de kandidaat.
  • Bijstaan in de onderhandelingen over vergoedingen, secundaire voorwaarden en mogelijke andere vergoedingen om de zoektocht te kunnen finaliseren.
  • Regelmatige communicatie met de klant en de kandidaten tijdens het proces en na de aanvaarding van de functie.
  • Voeren van klanttevredenheidsonderzoek om de dienstverlening te verbeteren en de aanpak te verfijnen
  • Periodieke follow-up met de opdrachtgever en de succesvolle kandidaat om in te checken en de onboarding (indien nodig) te vergemakkelijken.

Comments are closed.