Employer Branding: Toptalent bij uw organisatie

Employer Branding en het aantrekken van toptalent gaan hand in hand. Wanneer u de beste kandidaten aan wilt trekken, moet u als werkgever een merk hebben dat bij dit toptalent resoneert.

Wat in de praktijk echter vaak gebeurt is dat ondernemers, oprichters en anderen die verantwoordelijk zijn voor het bouwen van een team vaak de termen “bedrijfswaarden”, “bedrijfscultuur” en “bedrijfsmissie” verwarren met het “employer brand”.

Heeft u nagedacht over hoe u elk van die termen zou definiëren voor uw bedrijf? Als je hier niet 100% zeker van bent, ben je niet de enige. Dat is precies waarom een recruitment bureau u kan helpen om een magnetische kracht te creëren om toptalent aan te trekken.

Wanneer u serieus aan de slag wilt gaan met uw merk als werkgever zijn hier een paar adviezen:

1. Definieer glashelder wie u nodig heeft

Om te bepalen hoe u uzelf representeert moet u 100% duidelijk hebben welk issue u hiermee oplost. Zodra uw behoefte goed gedefinieerd is kunt u beginnen met het opbouwen van een talent branding strategy die deze behoefte helpt te vullen.

Dit kan heel simpel lijken, maar dit betekent dat u na moet denken over de reden waarom u iemand gaat inhuren of de reden waarom u denkt dat u iemand wilt inhuren. Ga eens zitten met de andere beslissers en maak deze behoefte expliciet. Wat zijn de resultaten die u verwacht van deze person? Hoe gaat u hun succes in de organisatie definiëren? Wat zijn de kerncompetenties waaraan deze person moet voldoen?

De vervolgstap is dat u niet alleen de benodigde kwalificaties, maar ook de person die u in wilt huren voorstelt. Wat drijft deze persoon? Wat doen ze in hun vrije tijd? Dit zal u helpen te visualiseren wie u in deze rol wilt.

Vervolgende definieert u vijf competenties die ze moeten hebben en die te gebruiken voor de beoordeling. U kunt ervoor kiezen om projecten of business cases te ontwikkelen voor de interviews om te de kandidaten te evalueren en te kijken of zij binnen het bedrijf zullen passen. Probeer een visueel sterke functieomschrijving te creëren om potentiële kandidaten te prikkelen.

2. Behandel het inhuren van mensen als marketing

Dit is een belangrijk concept binnen de recruitment. Zorg ervoor dat u voor iedere openstaande positive een value proposition definieert. Wat maakt uw bedrijf anders dan de anderen? Zorg ervoor dat die waarde overkomt.

Wat is de indruk die een potentiële kandidaat krijgt wanneer ze de LinkedIn pagina van uw bedrijf bekijken? Breng huidige medewerkers naar voren in uw berichtgeving. U wilt een relatie met potentiële kandidaten op bouwen en demonstreren waarom ze bij uw bedrijf zouden willen werken. Uw berichtgeving moet demonstreren wie u bent als bedrijf en als werkgever.

Deel uw filosofie op social media. Zet bijvoorbeeld video’s online zodat potentiële kandidaten een kijkje in het bedrijf kunnen krijgen en een korte indruk kunnen krijgen van de mensen achter het merk.

3. Uw mensen zijn uw ambassadeurs

Sir Richard Branson zei het al: “Treat your employees as ambassadors. They will help you propel your brand to excellence.” Deze waarheid moet onderdeel worden van uw bedrijfsvoering. Uw grootste marketeers zijn immers uw medewerkers.

Zij weten misschien wel beter wanneer een toekomstig werknemer succesvol zal zijn dan de leiding van uw bedrijf. Moedig het delen van de openstaande functie door werknemers aan en gebruik hun netwerk en inzicht in het bedrijf om culturele fit te helpen.

Vergeet uw werknemers niet te belonen voor het aandragen van succesvolle kandidaten bij het bedrijf. Dit kan zijn via een financiële beloning of een taart, maar vier de successen.

U weet hoe moeilijk het is om de ruwe diamant te vinden. Dus wanneer een bestaand lid van uw team u hierbij helpt, zorg dan dat u uw waardering hiervoor laat blijken.

Wat wij doen voor u

AFF Recruitment & Executive Search heeft tot doel kandidaten en klanten op de meest open en transparante wijze bij te staan bij de zoektocht naar specialisten op het gebied van Operations/Plant Management en General Management binnen de voedingsmiddelen-, diervoeder- en agri-industrie in Nederland.

Contacteer ons vandaag om onze kennis van de sector voor u aan het werk te zetten.

Comments are closed.